יוגה בכיסא - שיעור מספר 5

מפנקים את הריאות בכמה נשימות עמוקות ומורידים את מפלס הלחץ עם תרגילים לשחרור חגורת הכתפיים

יוגה בכיסא - שיעור מספר 5: שחרור חגורת כתפיים עליונה.

טרם תחילת התרגול מספר הנחיות חשובות:
* תרגול היוגה בכיסא מתאים לכל גיל- לילדים, נוער ומבוגרים.
* אם הנכם סובלים מבעיה רפואית כלשהי אנא התייעצו עם רופא טרם תרגול היוגה בכיסא.
* תרגול הסרטונים מול המחשב הינו על אחריות המתרגל בלבד.

הכנה: שבו בנוחות על הכיסא. הניחו את כפות הידיים על הבטן, נשמו מספר נשימות עמוקות. וודאו שהנשימה עמוקה ונינוחה.

נשפו שלוש נשיפות, כאשר בהוצאת האוויר חיזרו על הצליל SH (ששש).

הניחו את כפות הידיים על הירכיים, והתרחקו ממשענת הכיסא.

שחרור כתפיים:
הניחו את כף יד שמאל על כתף ימין, כאשר זרוע ימין נשארת משוחררת. הניעו את הזרוע בתנועת מעגל לאחור. שנו את הכיוון והמשיכו את אותה תנועת מעגלים לפנים.

שחררו את הזרועות.

הניחו את כף יד ימין על כתף שמאל . חיזרו על סיבובי הזרועות בזרוע שמאל.

מתיחה והתארכות של הזרועות וצידי הגוף:
נאריך את הזרועות לפנים ומעבר לראש, עצמות הישיבה נשארות מונחות על הכיסא בנינוחות, עמוד השדרה מתארך לכל אורכו - מעצם העצה ועד לחוליות הצוואר העליונות. הרגישו את המתיחה וההתארכות של צידי הגוף.

חזרו על התרגיל שלוש פעמים. בפעם השלישית והאחרונה שלבו את האצבעות, ומתחו את הזרועות מעבר לראש, הישארו לשהות בתנוחה למשך שלוש נשימות.

הרפיה בתנוחת הכפיפה לפנים – פשצימותנגאסאנה:
הניחו את כפות הידיים על הירכיים, החליקו את כפות הידיים אל הברכיים, השוקיים והקרסוליים- עד שתאחזו באחורי הקרסוליים, הרפו את פלג הגוף העליון.

חוליה אחרי חוליה - התגלגלו חזרה לישיבה זקופה.

Hara om tat sat